24 augusti 2007

Bokföring och ute

skiner solen obarmhärtigt, tycker jag. Gräset sprakar när man går i det. Djuren dricker mycket vatten. Hoppas att brunnen inte sinar. På andra ställen i byn finns det just nu torra vattenhål.
Har setat inne idag och betalt lön för Davids anställda. Han har fått hjälp 2 veckor nu i juli. Annars så jobbar han jämnt, kör egen långtradare. Jag tycker att han är jätteduktig som ligger ute efter vägarna hela veckorna. Han har sin vän och vapendragare med sig, Cavalieren Charlie. Och på helgerna har han sin Marie.
Men detta med siffror och bokföring är ju inte min starka sida men jag klarar iallafall av det utan alltför stora och grova fel. Och det tycker jag är duktigt.
Ute är det också full skjuts. Just nu är gården full av folk som håller på att gjuta en platta framför vår stora mekaniska verkstad.
Här händer det då alltid nåt.
Imorgon åker Gösta och jag till Lit och hämtar några SVARTA Ryalamm.

1 kommentar:

Anonym sa...

välkommen tillbaka :0) jag har varit inne och kollat med jämna mellanrum men vill inte tjata på dig att uppdatera. jag vet hur du har haft det :0) vi ses imorgon i sandviken
ha det bra
gail