30 september 2007

Olycklig olycka

Som hela denna sommar har varit med många oförutsedda händelser som......kor och får på rymmen, lite beten, lite vatten i brunnarna och många hagar som måste ha gjorts till allt annat som skulle ha gjorts. Så tillkom i torsdags kväll en olycka som kunde ha slutat hur illa som helst.
Skulle göra iordning för lammslakt på frdagen och vad händer , jag får punktering på traktorn.
Och jag är inte sämre än att det fixar jag. Tycker jag. Men det skulle jag definitift INTE ha gjort.Nu går jag med en nyopererad hand som kom ikläm mellan ett traktordäck och en traktorfälg när domkraften gav med sig och pang så satt jag FAST, riktigt fast. TACK och lov för mobiltelefon och sinnesnärvaro och inga svimningsanfall. Hjälp kom inom ca 10 minuter, kl var 22.30, ambulans var på plats inte långt efter det och sen har det varit Falu Lasarett i 2 dygn. Men jag lever och har det ganska hyggligt och det är jag TACKSAM FÖR.

3 kommentarer:

Anonym sa...

krya på dig traktor mekanikern

Anonym sa...

sorry, glömde att skriva namn
hälsn
gail

Anonym sa...

Stackare! Vet hur det käns,stoppade handen i mellan mattan och boggin på en skoter som körde,en gång i tiden! Fingrar som frukostkorvar!
Mats G