27 november 2007

Ska försöka komma igång..

att skriva lite här igen. Mina 2 fingrar är väl inte så värst bra ännu, men jag är iallafall utan bandage och spikarna är bortplockade ur handen. Alltid nåt.
Pekfingret är mest illa tilltygat, svullet, krokigt och stelt. Får nu åka på rehab i Falun 2 ggr i veckan få se vad vi kan åstadkomma.
Igår tog jag mig ner till Joel och Perie i Sandviken och vallade, det var ett tag sen som jag var och tränade hos nån det är alltid nåt som kommer ivägen. Men det var en trevlig stund med deras får, få se om jag tar mig dit om 2 veckor igen. Både Troy och Kimmi sköter sig riktigt bra men man märker att det är bort man måste åka för att träna. Hemma är allt så lugn men kommer dom bort blir det genast lite hetare.
Så har jag kommit igång att rida igen nu när handen är utan störande inslag av gips och spikar. Och det känns underbart att komma upp på hästryggen igen efter 8 veckors uppehåll. Trodde att allt skulle vara lite avigt när man kommer igång igen efter ett sånt långt uppehåll men båda hästarna sköter sig alldeles utmärkt, bara lite mer muskelfattiga i baken men lydnaden och kunskapen hos dom sitter kvar. Rocky är väl den som är mest laddad och när han är laddad är det verkligen en krutdurk att hantera.
Idag tog jag också bort baggarna, 3 st, det är bara Lesterbaggen, som det är första gången för, som får nån extra dag på sig. Hoppas att han är fertil bara.
Nu är det snart bara dags att försöka komma igång i verkstan och känna på om det fungerar med min hand. Det känns väl som om det är det största hindret fram till det normala livet.
Ja, vi får väl se hur det blir framöver.
Ha det

5 kommentarer:

gail sa...

hej yvonne, kul att du har kommit igång med bloggen igen. hoppas att handen blir "som vanligt" igen. Vi kommer inte att träffas innan våren tror jag men jag tänker på dig
ha det bra
hälsn
gail

Anonym sa...

Hej Gail.
hur går det för alla dina små valpar?
Har du fått sålt alla?
Var och tränade hos Joel i Måndags och åker nog dit igen den 10 dec.
OM inte vädret sätter käppar i hjulen. Var på arbetsträning idag i Falun och det var mycket moddigt efter vägarna. Men jag kom både fram och tillbaka, utan missöden.
Vart har din hemsida tagit vägen?
Yvonne

gail sa...

hej igen, tack jag har sålt alla valpar. vi ska till falun på tisdag och besikta/ögonspegla och sedan är det leverans med början samma dag :0)
hemsidan är borta ifrån Södra Dalarnes hemsida eftersom jag har bytt klubb.men du kan klicka på mitt namn ovan och titta in till mig. jag hoppas att allt fixar sig hemma hos dig och att ni frisknar till så fort som möjligt.
kram på dig
gail

Anonym sa...

Hej igen Gail
Vad roligt att du fått sålt valparna.
Hoppas dom hamnar hos bra människor också.
Idag håller jag på att klippa några ungtackor, 10 st, Har köpt en sån där klippmaskin som hänger i taket. En annorlunda och inte helt lätt känsla att komma till rätta med den. Men det ska nog bli bra när man vant in sig.
Varför har du bytt klubb?
Hoppas att det går att komma hem till dig ändå och träna. Just nu är det ju mycket snö men så länge det inte är skare går det ju att valla.
Nä nu ska jag gå ut och fortsätta att klippa. Hejdå. Yvonne

gail sa...

självklart får du komma och träna hos mig även om vi inte tillhör samma klubb. det är vänskap som är det viktigast :0) vi kan ta det där med klubbbyte när vi träffas nästa gång