04 september 2007

En dag i lugn och ro

Igår var första dagen på en hel sommar som jag inte i princip gjorde nån (nytta).
Jag läste tidningen i lugn och ro, jag red ut i lugn och ro och gick en promenad med hundarna i lugn och ro. Sen gjorde jag inget mer.
Skulle ha tagit hem fåren från Lenåsen, 7 km bort, men så började det regna och då sket jag i det.
Det tar tid att komma dit per häst och sen hem igen och det var inte så lockande i regnet.
Istället gjorde jag ingenting.
Nu idag bär det av till Sandviken för den sista tävlingen hos Joel. Får se hur det går!
Jag är ju så supernöjd med våran insats hittills så det får verkligen gå hur det vill. Men vi ska göra vårt bästa.
Imorgon får jag väl ta itu med fårflytten igen. Tackor och lamm hem och dela av lammen, avmaska dom och ha ut dom på bättre bete och utfodra lite kraftfoder. Sen tar jag upp tackorna till Lenåsen igen. Det är verkligen roligt att göra dom fårförflyttningarna. Då när man kan använda alla dom ingredienser i tillvaron som man älskar. Häst, hund och andra djurslag, för att inte tala om den vackra naturen vi har omkring oss.

2 kommentarer:

Olssons sa...

Hej Yvonne!

Jag hittade en actionbild på Kimmi. Jag ska se till att skicka iväg den till dig

ha det bra

Kicki

Anonym sa...

Tack Kicki. Det ser jag fram emot. Har väldigt få bilder på mina hundar in action. Det är svårt att valla och fota själv.
Yvonne