05 september 2007

Tisdags-tävling, Onsdags-jobb

Igår var vi till Sandviken för den sista IK2 där hos Joel. Och det blev en lustig historia. Dom som läser resultatet från den tävlingen kommer nog att bli konfunderad. Det var bara 1!! som gick hela banan och det var Lisbeth Iller som välförtjänt kom 1:a. Men nästan lika bra fast hon inte gick hela banan var Anna Östman med Oktan som hade näst högsta poängen fast hon inte singlade och gick genom tratten. Grattis till Er. Alla vi andra gick sämre överhuvudtaget, även i fråndrivningen som var mycket trixig och föralldel väldigt roligt, samtidigt. Det var singlingen som var det allra svåraste. Men nu får vi lägga den tävlingen bakom oss.
Idag har det däremot varit massor av fårflyttningar. Från Lenåsen 6-7 km och hemma här ganska så långt och krångligt med korsningar av vägar och gårdsinfarter och skogspasseringar.
Men roligt har vi haft och trötta har vi blivit Kimmi och jag.
Sen har jag särat på tackor och lamm samt avmaskat lammen och släppt dom på en nylindas återväxt. Ska även börja ge dom lite kraftfoder, få se hur dom växer efter det.
Har ganska många små rya-trillinglamm. Dom verkade runda och fina men små. Mina korsningslamm med Suffolkbaggen har växt jättebra. Och är stabila och tunga att handskas med. För villiga att bli hanterade är dom då inte. Det lär väl bli lite bräkande inatt men det brukar ju ge sig ganska fort ändå.
Nu på kvällen när jag var klar med all fårhantering tog jag cykeln och tog med mig Don, Glen och Troy ut i skogen. Mina fötter ville inte gå mer idag.

Inga kommentarer: