21 maj 2009

Har haft besök

från 2 gamla vänner från min tid med fjordhästar. Lilian Forsman och Annelie Ek från Säter och Avesta.
Vi hade en jättetrevlig eftermiddag-kväll här. Med mycket prat (vad annars) och titt på alla djuren. Idag har jag ju inga fjordingar men väl en morganhäst, Rocky, samt 2 araber, Siajej och Harley.
Men det är ju skönt att man kan träffas och ha trevlig fast livet förändras under några eller många års frånvaro från varandra.

Vi har haft lite krångel i lagårn, så om man är glad över att lamningen har gått bra så får man vara deppig över att kalvningarna inte fungerar som det ska. Men det var som veterinärn sa att man vet aldrig vad som ska lyckas eller inte. Vi får väl ta det onda med det goda, eller tvärtom.
Just nu är det iallafall lugnt.
Vi ska försöka få ut, åtminstone, alla fåren nästa vecka. Vi har ganska kallt på nätterna och torrt är det så det växer väl inte riktigt som det ska.

Vårbruket är nästan klart.

Igår kväll var jag upp till Kerstin Hansson i Skattungbyn och vallade. En otroligt fin mark att vara på. Kuperat diken trän och stubbar, stenrösen och en helt underbar miljö. Tack Kerstin.

Läste Ewa Samuelssons blogg, är in där så fort datorn kommer på, hon skriver väldigt roande och träffande. Och nu är det tydligen dags för hennes årliga resa till England som kan göra en grön av avund. Men.....

nu är det så att Marianne Sjögren och jag har planerat och beställt en resa över till England i slutet av augusti och vi blir borta 5 veckor. Det känns verkligen att det kommer att bli våran livs resa. Vi ska jobba på en fårgård och vi ska resa runt och förhoppningsvis ska vi (jag) våga tävla nåt när jag är där. Marianne har nog mer självförtroende än vad jag har. Vi kommer att ha 5 hundar med oss. Jag mina 3 och Mariann 2.

Problemet är väl hur jag ska få det att gå ihop hemma här. För djuren är och har alltid varit mitt huvudansvar. Hagar som ska göras, djur som ska flyttas. Så åker jag och tar hundarna med.

ja det var lite från nu.

Inga kommentarer: