15 april 2008

Snart slår frihetens timme!

Imorse lammade den sista tackan som skulle ha flera lamm. Nu är det bara 3 kvar som förhoppningsvis får varsit levande lamm.
Ska bli JÄTTESKÖNT när vaknätterna är över. Kanske lägga sig lite tidigare än midnatt också.

Vi har nu haft vinter en hel vecka med snö på backen och kallgrader på nätterna.
Igår kom det riktiga regnskurar men snön försvann ändå inte.
Nästa vecka ska jag ta mig 1 eller 2 dar ledigt och åka ner till Udden i Skinskatteberg. Derek kommer dit och ska hålla vallhundskurser. Ska bli trevligt att träffa honom igen, och Marianne och Eva o Allan, förstås. Få sen sen vilka mer som kommer dit, på kurs alltså. Själv ska jag bara sitta ner och inte göra nåt annat, kanske valla lite hos nån.

Sitter och tittar på lite sköna sommar bilder och man kan ju bara drömma sig framåt tills det blir grönt och skönt. Men då är det ju genast annat som kommer in i bilden, också som ensilage och hö-skörd. Vi får hoppas på en lagom sommar för allt. Lagom med regn. Lagom med sol och fint.
Och naturligtvis vi RÄTTA tidpunkter.





Mycket vallning hoppas jag på också, det tror jag ju förstås att Kimmi och Troy också önskar sig.





Här är 2 sköna bilder från olika årstider en från en uderbar vinterdag med MASSOR av härlig rimfrost och blekrosa sol och så en sommarbild från förra året. Och allt känns som lika härligt, var och en årstid har ju sin charm. Vintern ÄR härlig när det är VINTER.

Inga kommentarer: