18 april 2008

Troy-barn på besök

Igår var Tin Gumuns från Västbjörka här tillsammans med sin man Roger och en granne, Berit Norberg och hälsade på. Roger ska försöka lära sig vallning med deras Bc Guldgruvans Gaston. Roger är verkligen jätteduktig. Och jag tror att han tycker det är kul. Han jobbar bortåt Bingsjö så han ska titta in och valla lite före innan han åker till jobbet, sen kan han lämna Gaston här medans han kör sin skogsmaksin, så kan han hämta honom på väg hem. Ett bra arrangemang tycker jag. Bara det nu blir av.
Men ännu roligare var det att jag fick träffa deras nya familjemedlem, Jack, som är en valp efter Troy och Lantställets Nora. Mycket trevlig liten grabb som nu är 9 veckor.

Redan visste han vad han skulle vara till för när fåren kom i närheten så kom vallningsbeteendet fram direkt. Nu var han på andra sidan ett fårstaket så när fåren kom längre bort var det annat som fångade hans intresse.
En trevlig individ var det iallafall.

Så här ser han ut. Kortet är taget med telefonen så det är väl inte världens bästa kvalitet. Men vad gör det, egentligen.
Och här är Troy, pappa till Jack, som försöker bemästra en tacka som vill bryta ut från flocken. Han lyckas ganska bra med sånt. I pingst ska jag åka ner till Jonas och hämta en ny liten valp och det ska också bli otroligt spännande.
Tror aldrig man får nog av dessa små individer.
Och vilken otrolig hjälp man har av dom när det funkar så bra.
Fast tid tar det att få fason på dom.
Såg att det skulle vara en IK 1 nere i Skåne den 10 maj där, om det inte är alltför långt, från Jonas, kanske jag anmäler mig dit. Så skulle Lotti ha Bobby Dalziel på kurs den 8. Såg att det fanns plats kvar men jag vet inte om jag kan vara borta så länge, för då måste jag åka hemmifrån den 7 maj. Det blir lite många dar, kanske. Å andra sidan har ju Gösta varit borta så länge så jag har ju lite tid att ta igen, eventuellt. Få se hur det blir med det. 3 dar blir det iallafall.

1 kommentar:

Ewa sa...

Häftigt; väntar du också tillökning, vad kul! Klart du ska passa på att gå kurs för Bobby :-)