10 april 2007

Nu sitter jag här i den...........

sena kvällen, igen.
Efter en lång kväll igår så blev det lika ikväll. Bokföring är det tydligen flera som brottas med och det har jag nu gjort i 2 kvällar. Är man ingen siffermänniska så är det inte det första man gör, utan det blir när man är så ILLA TVUNGEN. Och det är jag1 gång i månaden. Göstas och min är väl inte så allvarligt svår att göra men Davids aktiebolag känns som att det är riktigt allvarligt och svårt. Men egentligen går det ju ganska bra men jag kontrollerar och kontrollerar och....... innan jag vågar trycka ut momsrapporten. Man kan väl inte annat än åka i fängelse kanske om det inte blir så bra. Då får man ju iochförsig en välbehövlig semester. Hm. Det ska nog bli bra med det. Nog om det jobbiga. Fast det känns ju bra att fler har det lite jobbigt med denna syssla.
Sen har det varit en rolig dag mellan dessa båda jobbiga kvällar för idag har jag varit och sett på Troys valpar hos Joel och Perie i Sandviken. Det däremot gör men verkligen med glädje.
Pigga, runda, försigkomna kan man kalla dom. Ett härligt gäng. Men det är väl alltid valpar.
Joel har lagt ut en film på sin hemsida på Vallreg om nån är intresserad av att titta. Öbetets heter hans kennel. Vallade gjorde vi också och idag var fåren väldigt glada och springiga men det var ingen match för Troy och Kimmi. Ingen som helst brist på deras förmåga att ha koll på 6-7 ystra snabbspringare.
På vägen ner till Sandviken ringde jag Gail och hon var också i väntans tider för hon befann sig på Arlande för att lämna av sin syster men det som hon var mest förväntansfull på var att hennes nya hund skulle anlända 45 minuter senare. Därmed skulle ju också Ingmarie få sin nya hund.
Jag önskar er verkligen lycka till med era nya toppvallare.
Har också en liten undran, om det är nån som kan hjälpa mig med det.
Det går tydligen inte att kommentera här i bloggen är det nån därute som kan ge mig ett tips vari felet ligger så skulle jag bli jätteglad. Det går att meila mig eller gå in i GÄSTBOKEN och ge mig ett tips. Tack på förhand. Sen stämmer inte klockan nertill heller. Nu sitter jag här och skriver 00.03 inte mitt i natten, fast man kan ju tycka att det är dags att sova.
Nu blir det intag av hästar och en titt runt bland alla fåren.
Imorgon bitti 06.20 skjutsar jag Gösta till tåget, han ska till Frankrike och jobba.
God Natt

Inga kommentarer: