11 maj 2007

Behaglig dag

Idag har jag haft lite hjälp utav Gösta i lagårn i morse. Han kom hem igårkväll från Norge och åker till Norge i morgon förmiddag igen för en veckas jobb med Scania.
Så jag städade lite fårfoderbord, grundligare diskning av vattenhinkarna i fårhuset. Har rinnande vatten där men inte vattenkoppar. Så det är hinkar som gäller. Halmade och gjorde fint och fyllde på mera mat i lammkammarna. Nu börjar det gå åt lite mat där. Tänkte att det snart ska vara dags att flytta ut dom på bete, men än har det faktiskt inte kommit upp så mycket gräs än. Vi har nästan frost på nätterna här.
Sen red jag 1 timme på Siajej och börjar fundera på om jag ska anmäla mig till en tävling som går av stapeln i Rättvik i början av Juli. Vi för se vad det blir, det kanske blir en vallhundstävling istället. Får kolla lite i kalendern.
Sen åkte jag till Rättvik och åt lunch tillsammans med Back-Marit, som har sin häst här. Vi åt på Rättviks Bowlinghall och Krog. Dom har verkligen god mat. Vi skulle spela bowling också var det meningen men Marit hade gjort sig illa i armen så därav blev intet. Men vi blev sittande i 2 timmar och hade det väldigt gemytligt.
Sen hem och i lagårn. Det vanliga knoget. Men därefter tog jag ut mina 15 tackor som inte har lamm och vallade med Troy. Vi håller på med lite delning och loock back. Det är jättekul.
Så det har verkligen varit en behaglig dag.
Nu ska jag fortsätta med bokföringen som ska vara inne på måndag, tänk vad en månad går fort. Höll på med kontering och så igårkväll till kl 01 på natten. Det blir verkligen drygt men nu ska det bara vara att köra igång SPCS-programmet och få momsrapporterna utskrivna om allt stämmer.
Ska försöka få in någon bild på Bloggen också och skriva om Lördagens Westernshow och nån bild på mina härliga hundar. Men inte just nu iallafall.
Ha det så länge

Inga kommentarer: