21 maj 2007

Öbetets Don

Här kommer en bild på Don, 11 veckor. En mycket stabil individ. Öronen börjar stå stadigt på honom och själv är han en stadigt byggd hund. Lite korta ben kanske, det har han säkert efter Troy, för han är inte högrest. Idag har alla hundar varit i hundgårdarna för jag har haft både Antenservice och veterinär här idag. Veterinären kastrerade och avhornade 4 tjurkalvar, tittade på en anskrämligt mager tacka, tyckte jag men hon hade sett värre. Tog CEM-test på MAF Ocean, en 10-årig arabhingst och lite annat smått och gått. Veterinären brukar oftast bara komma hit en gång per år och det är denna tid när kalvarna fötts. Så man kan inte säga att vi har mycket problem med våra djur och det är ju skönt. Nu sticker jag ut hakan så jag kommer väl att dra på mig all olycka man kan drabbas av men jag tar i trä så då neutraliserar jag, förhoppningsvis.
Nog för denna gång

5 kommentarer:

Anonym sa...

är det en ny corgi på gång :0)
gail

Anonym sa...

Uj, det var en oskapligt söt valp. Jag tror på stövare/husky (ja ba skoja)!

Anonym sa...

Tack för era glada tillrop.
Han har nu börjat få Troys päls dessutom. Så inte vet jag inte. Vi har säkert uppfunnit nån ny ras. :0)

Anonym sa...

det låter mycket intressant med bagarstugan!!!!!!! jag kommer och hälsa på dig snart. jag har barnbarnet nästa vecka men veckan innan derek kursen kanske. ha det gott
hälsn
gail

Olssons sa...

Hej Yvonne!

Jag funderar på att komma upp till dig en dag. Du har säkert något tips för Hozz (Laze avkomma). Ha det bra. Förresten var det ett fint kort du fått in i bloggen

Mvh Kicki