18 maj 2007

En till valp

Idag har jag varit till Sandviken och till Joel igen. Han har varit nere i Skåneland och haft kurs i 5 dar och tog med sig en valp ifrån Jonas upp. Han heter Take Time Glen och är efter Joe och en tik som heter Finvallens Delaware. Glen är född i januari i år och var väldigt förskräckt och timid känns det som. Har haft en lite längre lina på honom så att han kan vara lös men ändå går att få tag på. Men det är ganska trist väder här just nu så vi ska inte vara ute så mycket. Han mådde relativt illa i bilen hem men annars verkar det nog som om det ska fungera bara vi får några dar på oss. Få se hur länge han ska vara här. För det är inte min hund. Ska bara ha honom ett tag.
Sen tränade jag lite på det vi började med förra gången när jag var där och det var delning samt lite loock back. Troy vill inte riktigt släppa fåren när vi delat så det som det ska tränas på är att riktigt flanka ut när vi har gruppen. Men det var mycket bättre idag än förra gången jag var där.
Loocket börjar också gå bättre. Iallafall är det mycket svårare när man är borta på andra ställen för hemma har det setat ganska bra med flankerna. Och han släpper mycket bättre hemma. Men fortsätter vi så här så blir det nog bra så småningom. Rom byggdes ju som bekant inte på en dag. Så är det ju med hundträningen också. Ingen ide att forcera. Troy är ju så ung än.
Iallafall är det väldigt roligt att träna hund.

Inga kommentarer: