10 maj 2007

Vet inte vart ........

dagarna tar vägen. Har inte haft orka att sätta mig och skriva när kvällen kommer.
När ska det bli lite lugnare? Nu börjar jag längta efter betessläppet.
Då blir det en annan frihet, iallafall känns det så då.
Det blir lite tråkigt när man inte skriver så ofta på bloggen för det är så mycket man inte förmedlat och inläggen blir så långa.
Ska försöka bättra mig.
Iallafall var jag ner och hämtade en valp hos Joel. Troy är pappan och tar sin uppgift på största allvar. Valpen heter Öbetets Don och är naturligtvis jättesöt, som alla valpar är. Första natten höll han oss vakna precis hela tiden men vad gör det. Lika söt är han ändå. Sen blev det lite lugnare och nu har han funnit sig tillrätta på gården. Både med buren, hundgården och omgivningarna.
Bajsar och kissar överallt tycker jag men torkar utan knot. Det är lite svårare att få en hundgårdsvalp rumsren, tycker jag. Nu får han vara i buren när han är inne så att jag bara kan lyfta ut honom när han slipper ur det fängelset.
Det är iallafall roligt att ha en valp, fast Don är inte min utan Joel ska ha honom. Har bara honom till låns detta året.
Men det har jag inget emot alls.
Det var lite om valpbestyr. Jag avslutar nu och återkommer om andra ting imorgon, förhoppningsvis.

Inga kommentarer: